تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲

تفاوت کفش مردانه و زنانه چیست؟ |‌ آیا کفش ها جنیست دارند؟

همانطور که می‌دانید کفش‌‌های مردانه و زنانه با یک‌دیگر متفاوت هستند و این تفاوت‌ها را می‌توانیم در ویژگی‌های ظاهری آن‌ها مانند مدل، طرح، ظرافت و رنگ ببینیم. همچنین به صورت کلی می‌توان گفت که سایز پای خانم‌ها کوچک‌تر و ظریف تر از سایز پای آقایان بوده و این مورد نیز منجر به تفاوت کفش مردانه و زنانه می‌شود.

رویداد۲۴ کفش‌ها دنیای گسترده‌ای دارند و برای مصارف روزانه، پیاده‌روی و انجام فعالیت‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هنگام خرید این محصول باید به نکات مختلفی توجه کرد تا امکان انتخاب یک کفش ایده‌آل به وجود بیاید. از طرفی کفش‌های غیراستاندارد فشار زیادی به پاها وارد می‌کنند و احتمال بروز بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهند. همانطور که می‌دانید کفش‌‌های مردانه و زنانه با یک‌دیگر متفاوت هستند و این تفاوت‌ها را می‌توانیم در ویژگی‌های ظاهری آن‌ها مانند مدل، طرح، ظرافت و رنگ ببینیم. همچنین به صورت کلی می‌توان گفت که سایز پای خانم‌ها کوچک‌تر و ظریف تر از سایز پای آقایان بوده و این مورد نیز منجر به تفاوت کفش مردانه و زنانه می‌شود.

تفاوت کفش مردانه و زنانه

تفاوت های اساسی کفش مردانه و زنانه

در صورتی که قصد خرید کفش مردانه جدیدی را دارید باید به شما بگوییم که کفش مردانه از ساختار کاملا متفاوتی نسبت به کفش زنانه برخوردار است. گاهی اوقات ممکن است به یک فروشگاه کفش بروید و ظاهر یک کفش شماره مجذوب خود کند. اما با اینکه کفش اسپرت به نظر میرسد، فروشنده به شما میگوید که این کفش زنانه است! در این مواقع واکنش شما چیست؟ آیا بر اساس سلیقه خود اقدام به خرید میکنید و یا به سراغ مدل دیگری میروید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید در این شرایط تصمیم بهتری بگیرید.

سایز بندی کفش زنانه و مردانه

از اصلی‌ترین مواردی که در ارتباط با تفاوت کفش مردانه و زنانه می‌توان به آن اشاره کرد، سایزبندی کفش است. از آنجایی که اغلب زنان پای کوچک‌تری در مقایسه با مردان دارند، تولیدکنندگان برای تولید کفش اقدام به طراحی و تولید آن با سایزبندی‌های مختلف کرده‌اند تا امکان استفاده از این محصول برای خانم‌ها و آقایان فراهم شود. تفاوت در سایزبندی کفش علاوه بر طول در عرض کفش‌ها نیز در نظر گرفته شده است و با توجه به سایز و همینطور قالب طبیعی طراحی می‌شود.

شرکت‌های تولیدکننده کفش در ابتدای کار، کفش‌های مردانه را بدون در نظر گرفتن رعایت استانداردهای لازم در سایزهای کوچک‌تر و رنگ‌های جذاب‌تر روانه بازار می‌کردند. پس از مدتی این کفش‌ها باعث بروز مشکلاتی برای خانم‌ها شدند و همین مورد باعث گردید تا تولیدکنندگان کفش پس از تحقیقات لازم متوجه تفاوت مکانیزم کفش‌های زنان با مردان شوند و اقدام به طراحی و تولید کفش‌هایی متناسب با ساختار پای زنان نمایند.

طراحی ظاهری کفش مردانه و زنانه

در گذشته ظاهر کفش ها مشخص کننده زنانه و مردانه آنها بود. به باور عموم کفش هایی که از رنگ های روشن و شاد داشتند زنانه، و کفش هایی که از رنگ های تیره و مشکی ساخته شده بودند مردانه به حساب می آمدند

در این میان فلسفه کفش اسپرت نیز جالب بود. برخی از کفش های دهه پیش که ظاهر ورزشی و اسپرت داشتند زنانه مردانه محسوب می شدند. در صورتی که امروزه کفش اسپرت مردانه، کاملا از مدل های زنانه تفکیک شده است. به طوری که اگر به قصد خرید کفش اسپرت مردانه به یک فروشگاه کتانی مراجعه کنید، ممکن است کفش هایی را ببنید که سلیقه شماست اما زنانه هستند! چرا که امروزه فرهنگ خرید کفش معنای دیگر پیدا کرده و عواملی همچون تناسب، شکل و قالب، ارتفاع پاشنه، وزن، انعطاف پذیری و ... مشخص کننده زنانه و مردانه بودن کفش هاست.

تناسب های کفش مردانه و زنانه (عرض و پاشنه کفش)

کفش های مردانه بین 1.5 تا 2 سانت بزرگ تر از کفش های زنانه هستند. برای مثال زمانی که کفش مردانه سایز 10 را با کفش زنانه سایز 8.5 مقایسه میکنید، ممکن است طول کفش یکسان به نظر رسد اما شکل کفش و تناسب آنها با یکدیگر متفاوت است.

همچنین تناسب برند های مختلف کفش نیز با یک دیگر تفاوت دارند برای مثال اسیکس یک برند تولید کننده کفش های ورزشی از جمله کفش پیاده روی، دویدن، بسکتبال و ... است. اگر شما کفش های تخصصی رانینگ الترا را با کفش اسیکس اصل مقایسه کنید متوجه میشوید که کفش های آلترا از پنجه پهن ترین نسبت به کفش اسیکس برخوردار هستند. پس اگر قصد خرید کفش اسیکس و یا هر برند دیگری دارید علاوه بر سایز به تناسب آن نیز دقت کنید.

تفاوت ارتفاع پاشنه کفش مردانه و زنانه

کفش‌های مردانه و زنانه در ارتفاع پاشنه متفاوت هستند. این ارتفاع نقش مهمی را در راحتی، استایل و عملکرد کفش برعهده دارد. پاشنه کفش زنانه ممکن است تخت باشد و یا تا 14 سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد که هر کدام از آن‌ها با توجه به استایل و کاربرد مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این در حالی است که اغلب کفش‌های مردانه دارای پاشنه‌ای بین 1 تا 4 سانتی‌متر هستند.

تفاوت وزن و انعطاف پذیری

از دیگر تفاوت کفش مردانه و زنانه می‌توان به وزن و انعطاف‌پذیری آن اشاره کرد. از آنجایی که زنان به صورت کلی از ماهیچه‌های کمتری در مقایسه با مردان برخوردار هستند و وزن کمتری نیز دارند، اندازه و طراحی کفش آن‌ها نیز متفاوت است. کفش‌های زنانه به صورتی طراحی می‌شوند که با برخورد پاها به زمین، ضربه کمتری احساس شود؛ درنتیجه در ساخت کفش‌های زنانه از کفی میانی نرم‌تر و سبک‌تری در مقایسه با مدل مردانه استفاده می‌شود.

کفش مردانه، کفش باله و کفش پاشنه بلند

کفش های خاص زنانه

کفش باله

طراحی کفش باله بسیار خاص و متفاوت است و امکان چرخش راحت را برای رقاصان باله به وجود می‌آورد. همچنین این کفش‌ها بسیار سبک هستند و به بالرین‌ها اجازه ساعت‌ها تمرین را می‌دهند. دوخت کفش باله بسیار تمیز و مرتب بوده و ظاهر آن زیبا و ساده است. این کفش‌ها در رنگ‌ها و سایزهای مختلفی تولید می‌شوند.

کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند دارای پاشنه‌هایی بلندتر از کفش‌های دیگر بوده و به دلیل ظاهری زیبا و شیک در مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این کفش انواع مختلفی دارد که با توجه به سلیقه افراد خریداری می‌شود.

کفش های خاص مردانه

کفش رسمی و مجلسی

از این نوع کفش‌ها در مجالس و جلسات کاری مهم استفاده می‌کنند. کفش مجلسی مردانه در سبک‌ها و مدل‌های مختلفی طراحی می‌شود و ظاهر جذاب و شیکی دارد.

آیا می‌توان از کفش مردانه به جای زنانه استفاده کرد؟

قطعا بهترین پاسخ برای سوال آیا میتوان از کفش مردانه به جای کفش زنانه و برعکس استفاده کرد، بستگی دارد است. همانطور که در بالاتر به آن اشاره شد، پاهای خانم ها از نظر ساختار با آقایان متفاوت است و همین امر سبب شده عرضه کننده های کفش به فکر راه اندازی جداگانه خط تولید کفش زنانه و مردانه به بی افتند. به شما توصیه میکنیم اگر که خانم هستید از کفش های زنانه و اگر آقا هستید از کفش های مردانه استفاده کنید. اما در برخی شرایط ممکن است خانم ها به دلیل داشتن وزن زیاد مجبور به خرید کفش مردانه شوند و یا بسیاری از آقایان به دلیل داشتن سایز پای کوچک تنوع کفش های زنانه برای آنها بیشتر باشد. البته هنگامی که قصد خرید کفشی مخالف جنیست خود را دارید، با چالش های نظیر سایز بندی روبه رو میشوید که در ادامه به آن میپردازیم.

جدول سایز بندی کفش مردانه و زنانه

در جدول زیر نمودار تبدیل سایز کفش مردانه و زنانه آورده شده است:

جدول سایز کفش مردانه و زنانه

سخن پایانی

کفش ها نقش هنگفتی در سلامتی پاها دارند در نتیجه استفاده از کفشی که متناسب با استاندارد های فرم پایتان ساخته شده است، کمک شایانی در جهت مراقبت از این عضو مهم ایفا میکند. کفش های مردانه و زنانه از ساختار متفاوتی برخوردار هستند و بهتر است این فاکتور را هنگام خرید در نظر بگیرید.

برچسب ها: کفش ، اخبار اقتصادی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان